До уваги випускників! Порядок атестаційного іспиту та захисту випускних кваліфікаційних робіт

Порядок атестаційного іспиту та захисту випускних кваліфікаційних робіт

073  Менеджмент (Менеджмент туристичної індустрії)

Перший рівень вищої освіти: бакалавр

Форма навчання: денна та заочна

01.06.2020

Розроблено на основі Положення «Про атестацію здобувачів вищої освіти та організацію роботи екзаменаційної комісії в ЧНУ ім. Ю. Федьковича від 25.05.2020 р. (https://drive.google.com/file/d/1Ig7N9iFiglG2d_7zaXHvsa15xIo3x-Zf/view),  а також додатку до «Положення про організацію освітнього процесу у Чернівецькому національному університеті імені Юрія Федьковича» у частині проведення поточного, семестрового контролю та атестації здобувачів фахової передвищої та вищої освіти із застосуванням дистанційних технологій навчання» (https://drive.google.com/file/d/1ChIo3Qnw3jsPcFZsbS-7gGv4m3hJ6HbA/view ).

  1. Форма та порядок проведення атестаційного іспиту та захисту випускних кваліфікаційних робіт з використанням дистанційних технологій навчання
  • Для належного проходження атестаційного іспиту та захисту бакалаврських робіт здобувачу необхідно використовувати комп’ютер/ноутбук або смартфон оснащений камерою, технічні можливості якого дозволяють підтримувати режим відеоконференції;
  • Проведення атестаційного іспиту та захисту бакалаврських робіт здійснюється на платформі Moodle.chnu.edu.ua  з використанням сервісу відео конференції Google Meet, відеозапис зберігається;
  • Під час on-line події, атестаційного іспиту та захисту бакалаврських робіт, одночасно під’єднуються здобувачі освіти та члени екзаменаційної комісії;
  • Перед захистом студенти чітко поділені на підгрупи по 4-6 осіб (іспит) та до 12 осіб (захист бакалаврських робіт), які сесійно (хвилями) здаватимуть даний іспит та захист бакалаврських робіт;
  • Кожна підгрупа у визначений час долучається до on-line події, що знаходиться за посиланням https://moodle.chnu.edu.ua/course/view.php?id=1919
  • Перед початком іспиту з допомогою генератора випадкових чисел https://uk.piliapp.com/random/number/ здійснюється рандомний вибір білету;
  • Під час підготовки до відповіді здобувач повинен постійно перебувати в полі зору камери та при ввімкненому мікрофоні, щоб члени екзаменаційної комісії могли впевнитись що студент самостійно здійснює підготовку до відповіді на обраний білет.
  1. Порядок організації «хвиль» роботи екзаменаційного комісії (консультація, іспит, захист бакалаврських робіт резервний день).

2.1. Порядок організації «хвиль» роботи екзаменаційного комісії (консультація, іспит,  резервний день).

До комплексного кваліфікаційного іспиту допускаються лише ті студенти , які виконали навчальний план. Зміст колонки «студенти» може змінюватися.

Дата Група Час студенти
12.06.2020 (п’ятниця) 404 -405 груп (денна та заочна форми навчання) 10.00 Відпов. за проведення консультацій –зав. випускової кафедри, доц. Вацеба В.Я., заст. голови екзаменаційної комісії доц. Данілова О.М., секретар ЕК ас. Єремія Г.І.
15.06 (понеділок) 404 (денна форма навчання)

іспит

9-00 Баканова Наталія Вікторівна 25.05.1999

Бойко Анастасія Володимирівна 04.01.1999                                         плата

Довбня Надія Олександрівна 21.07.1999

Кирилюк Катерина Аронівна

11.30 Комарчевська Оксана Любомирівна 14.02.1999

Куку Ганна Геннадіївна 26.02.1999                                         плата

Мишковська Каріна Миколаївна 10.06.1999                                         плата

Патраш Мар`яна-Анастасія Павлівна

14.00 Усі виходять на зв’язок для оголошення оцінок
16.06

 (вівторок)

404 (денна форма навчання)

іспит

9-00 Порфірюк Андрій Петрович 15.09.1998                                         плата

Русу Крістіна Петрівна 19.07.1999

Устінова Людмила Ігорівна 15.06.1999                                         плата

Хапіцький Назарій Іванович

11.-30 Цимбал Євгенія Сергіївна 17.12.1998

Ціник Марина Миколаївна 04.10.1999                                         плата

Шешуряк Михайло Дмитрович 19.09.1998                                         плата

Яворський Олександр Іванович 06.08.1999                                         плата

14.00 Усі виходять на зв’язок для оголошення оцінок
17.06 (середа) 404 (заочна форма навчання)

іспит

9.00 Барабанова Александра Василівна 17.04.1998                                         плата

Бічер Марія-Маріана Василівна 01.06.1998                                         плата

Бойчук Анастасія Анатоліївна       плата

Головка Каріна Іванівна 12.05.1996                                         плата

Маковійчук Христина Миколаївна

12-00 Морар Коріна Георгіївна 26.11.1998                                         плата

Попеску Катерина Іванівна 16.04.1999                                         плата

Постівка Ігор Ігорович 18.07.1999                                         плата

Сака Марта Василівна 28.03.1996                                         плата

Тимофійчук Ксенія Сергіївна

14-30 Усі виходять на зв’язок для оголошення оцінок
18.06 (четвер) 405(заочна форма навчання (скороч.))

іспит

9-00 Головко Давид Олегович 06.07.1998                                         плата

Граб Марія Володимирівна 14.10.1998                                         плата

Лиса Ірина Радівна 01.03.1999                                         плата

Остафійчук Наталія Василівна 30.10.1998                                         плата

11-30 Поляк Надія Іванівна 12.01.1998                                         плата

Філіпчук Марія Андріївна 06.04.1999                                         плата

12.00 усі виходять на зв’язок для оголошення оцінок
19.06 (п’ятниця) Резервний час 10.00 Для студентів які по технічних причинах не змогли вийти на зв’язок

*Примітка: консультація передбачає тестовий режим роботи №1 (підключення на платформі, використання генератора випадкових чисел, проектування наочного матеріалу, тощо). Також будуть проведені консультаційні пояснювальні бесіди по питаннях тематичних блоків викладачами випускових кафедр. Відповідальними за забезпечення консультації є зав. випускової кафедри, доц. Вацеба В.Я., член екзаменаційної комісії доц. Данілова О.М., секретар ЕК ас. Єремія Г.І.

2.2 Порядок організації «хвиль» роботи екзаменаційного комісії (консультація, захист випускних кваліфікаційних робіт, резервний день).

До захисту бакалаврських робіт  допускаються лише ті студенти,

які виконали навчальний план та роботи яких рекомендовані кафедрою до захисту в ЕК

Зміст колонки «студенти» може змінюватися.

дата група час Студенти
19.06.2020 (п’ятниця) 404-405 групи (денна та заочна форми навчання) 13.00 Відпов. за проведення консультацій –зав. випускової кафедри, доц. Вацеба В.Я., заст. голови екзаменаційної комісії доц. Данілова О.М., секретар ЕК ас. Єремія Г.І
22.06 (понеділок) 404 гр. (денна форма навчання)

Захист бакалаврських робіт

9-00 Баканова Наталія Вікторівна 25.05.1999

Бойко Анастасія Володимирівна 04.01.1999                                         плата

Довбня Надія Олександрівна 21.07.1999

Кирилюк Катерина Аронівна 14.10.1999                                         плата

Комарчевська Оксана Любомирівна 14.02.1999

Куку Ганна Геннадіївна 26.02.1999                                         плата

Мишковська Каріна Миколаївна 10.06.1999                                         плата

Патраш Мар`яна-Анастасія Павлівна

13.00 Усі виходять на зв’язок для оголошення оцінок
23.06

 (вівторок)

404 гр. (денна форма навчання)

Захист бакалаврських робіт

9.00 Порфірюк Андрій Петрович 15.09.1998                                         плата

Русу Крістіна Петрівна 19.07.1999

Устінова Людмила Ігорівна 15.06.1999                                         плата

Хапіцький Назарій Іванович 24.07.1999                                         плата

Цимбал Євгенія Сергіївна 17.12.1998

Ціник Марина Миколаївна 04.10.1999                                         плата

Шешуряк Михайло Дмитрович 19.09.1998                                         плата

Яворський Олександр Іванович 06.08.1999                                         плата

13.00 Усі виходять на зв’язок для оголошення оцінок
24.06 (середа) 404 гр. (заочна форма навчання)

Захист бакалаврських робіт

9.00

13.00

Барабанова Александра Василівна 17.04.1998                                         плата

Бічер Марія-Маріана Василівна 01.06.1998                                         плата

Бойчук Анастасія Анатоліївна       плата

Головка Каріна Іванівна 12.05.1996                                         плата

Маковійчук Христина Миколаївна 04.11.1999                                         плата

Морар Коріна Георгіївна 26.11.1998                                         плата

Попеску Катерина Іванівна 16.04.1999                                         плата

Постівка Ігор Ігорович 18.07.1999                                         плата

Сака Марта Василівна 28.03.1996                                         плата

Тимофійчук Ксенія Сергіївна

Усі виходять на зв’язок для оголошення оцінок
25.06 (четвер) 405 гр. ( заочна форма  навчання (скороч.))

Захист бакалаврських робіт

9.00 Головко Давид Олегович 06.07.1998                                         плата

Граб Марія Володимирівна 14.10.1998                                         плата

Лиса Ірина Радівна 01.03.1999                                         плата

Остафійчук Наталія Василівна 30.10.1998                                         плата

Поляк Надія Іванівна 12.01.1998                                         плата

Філіпчук Марія Андріївна 06.04.1999                                         плата

12-00 усі виходять на зв’язок для оголошення оцінок
26.06 (п’ятниця) Резервний час 11.00 Для студентів які по технічних причинах не змогли вийти на зв’язок

*Примітка: консультація передбачає тестовий режим роботи №1 (підключення на платформі, проектування наочного матеріалу, тощо). Також будуть проведені консультаційні пояснювальні бесіди. Відповідальними за забезпечення консультації є зав. випускової кафедри, доц. Вацеба В.Я., заст. голови екзаменаційної комісії доц. Данілова О.М., секретар ЕК ас. Єремія Г.І.

  1. Інформація про зміст і структуру завдань, які виносяться на атестаційний іспит.

Структура білету: білет формується з 3 питань із певного блоку та ситуаційного завдання.

Кожен білет містить питання  тематичних блоків. Усі питання побудовані із урахуванням майбутньої професійної діяльності випускників на основі відповідних нормативних документів (Стандарт вищої освіти, Національна рамка кваліфікацій, освітня програма).

 

Перелік запитань та рекомендована література для підготовки

до іспиту у розрізі окремих дисциплін

 «Менеджмент»

  1. Назвіть суть та охарактеризуйте структуру методів менеджменту за характером впливу.
  2. Охарактеризуйте елементи та етапи процесу планування в менеджменті.
  3. Прокласифікуйте та встановіть взаємозв'язок між принципами менеджменту.
  4. Назвіть та охарактеризуйте рівні та методи прийняття управлінських рішень в менеджменті.
  5. Назвіть та охарактеризуйте етапи прийняття управлінського рішення в менеджменті.
  6. Назвіть та охарактеризуйте базові принципи школи «наукового управління».
  7. Сутність мотивації праці персоналу. Основні теорії мотивації та межі їх застосування.
  8. Охарактеризуйте суть, види та етапи процесу регулювання в менеджменті.
  9. Назвіть суть та охарактеризуйте складові ефективної системи контролю.
  10. Назвіть та охарактеризуйте теорії лідерства.
  11. Опишіть процес генерування стратегій та умови їх реалізації.
  12. Охарактеризуйте стратегічний контроль в процесі стратегічних перетворень на підприємстві.
  13. Охарактеризуйте виробничо-технологічний потенціал туристичного підприємства
  14. Обґрунтуйте концептуальні засади теорії стратегічного управління.
  15. Охарактеризуйте рівні стратегічних рішень та типологію стратегій підприємства.

Рекомендована література:

Основна

  1. Жигалов В. Т. Основи менеджменту і управлінської діяльності /В.Т.Жигалов, Л. М. Шимановська. – К. : Вища шк., 2010. – 223
  2. Кузьмін О.Є. та ін. Менеджмент: практичні і лабораторні заняття: Навч. посібник / О.Є. Кузьмін, І.С. Процик, Х.С. Передало, Р.З. Дарміць. – Львів: Видавництво Національного університету “Львівська політехніка”, 2009. – 172 с.
  3. Менеджмент : навч. посіб. у таблицях і схемах / [уклад. О. В. Збродська, В. О. Лаготюк]. – Чернівці : Родовід, 2015. – 128 с.
  4. Моргулець О. Б. Менеджмент у сфері послуг. Навч. посіб. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 384 с.
  5. Писаревський І. М. Менеджмент організацій : навч. посібник / Писаревський І. М., Нохріна Л. А., Познякова О. В. – Харків : ХНАМГ, 2008. – 133с.
  6. Стратегический менеджмент по Котлеру: Лучшие приемы и методы : справочное пособие / Котлер Ф., Бергер Р., Бикхофф Н. 3-е изд. Москва : Альпина Паблишер, 2016. 132 с.
  7. Хомяков В. І. Менеджмент підприємства : навч. посібн. / Хомяков В. І. – 2-ге вид., перероб. і доп. – Київ : Кондор, 2005. – 434 с.
  8. Шатун В.Т. Основи менеджменту: Навчальний посібник. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. Петра Могили, 2006. – 376 с.
  9. Школа І.М. Навчальний посібник / За ред. проф. І.М.Школи. - Чернівці: ЧТЕІ КНТЕУ, 2003. - 662 с.
  10. Шморгун Л. Г. Менеджмент організацій : навч. посіб. / Шморгун Л. Г. – К. : Знання, 2010. – 452 с.
  11. Экономикс: краткий курс : пер. с 1-го англ. изд. / С. Л. Брю, К. Р. Макконнелл. Москва : НИЦ ИНФРА-М, 2015. 462 с.

 

Додаткова

  1. Алейникова Г. М. Организация и управление турбизнесом. Донецк : ДИТБ, 2002. 184 с.
  2. Герасименко В. Г. Основи туристського бізнесу: навч. посіб. Одеса : Чорномор’я, 1997. 160 с.
  3. Карсеюн В. І. Менеджмент у підприємствах торгівлі та громадського харчування / В. І. Карсеюн, М. А. Манов. – К. : Вища шк., 2011.– 321 с.
  4. Король О. Д., Крачило М. П. Менеджмент туризму : навч. посіб. Київ : Знання, 2009. 248 с.
  5. Менеджмент туристичної індустрії :  підручник у 3-х частинах / Руденко В. П., Вацеба В. Я., Підгірна В. Н., Цепенда М. В. та ін. Чернівці : ЧНУ, 2019. 400 с.
  6. Менеджмент туризму : навч. посіб. / І. Б. Андренко, О. М. Кравець, І. М. Писаревський ; Харк. нац. ун-т міськ. госп-ва ім.О.М. Бекетова. Харків : ХНУМГ, 2014. 402 с.
  7. Портер М. Конкурентная стратегия: Методика анализа отраслей и конкурентов : [пер. с англ.]. Москва : Альпина Бизнес Букс, 2005. 454.
  8. Ткаченко Т. І. Сталий розвиток туризму: теорія, методологія, реалії бізнесу : монографія. 2-ге вид., випр. та доп. Київ : Київ. нац. торг.-екон. ун-т, 2009. 463 с.

 

«Адміністративний менеджмент»

  1. Визначте місце підсистеми адміністративного менеджменту в системі управління організацією.
  2. Розкрийте сутність завдань адміністративного управління.
  3. Назвіть передумови та охарактеризуйте причини виникнення операційного менеджменту.
  4. Охарактеризуйте показники результативності функціонування операційної системи.
  5. Як відбувається моделювання процесу управління продуктивністю операційної системи.
  6. Назвіть закони, закономірності та принципи операційного менеджменту.
  7. Охарактеризуйте підходи щодо управління якістю, які використовуються в операційному менеджменті.
  8. Розкажіть про концепцію управління з позиції психології й людських відносин.
  9. Охарактеризуйте структуру та завдання «дерева рішень» у проектуванні туристичного продукту.
  10. Як відбувається оцінка якості туристичного продукту та його конкурентоспроможності.
  11. Охарактеризуйте виробничо-технологічний потенціал туристичного підприємства.
  12. Охарактеризуйте етапи стратегічного управління та особливості формування стратегії підприємства.
  13. Охарактеризуйте етапи процесу планування в адміністративному менеджменті.
  14. Розкрийте сутність, принципи і рівні адміністративного планування.
  15. Розкрийте суть стратегічного планування в менеджменті.

Рекомендована література:

  1. Баскаков А. Ю.   Функції бюджетного менеджменту у механізмі управління фінансовими ресурсами держави / А. Ю. Баскаков // Економіка та держава. – 2015. – №3. – С. 122-125.
  2. Безгубенко Л. Управлінські технології фінансового менеджменту установ охорони здоров'я / Л. Безгубенко, А. Мокрицька // Світ фінансів. – 2012. – №3. – С. 101-111
  3. Белялов Т. Е. Енергоефективний менеджмент в системі фінансово-економічної безпекии підприємства / Т. Е. Белялов, В. В. Влодарчик // Формування ринкових відносин в Україні. – 2015. – №1. – С. 161-164.
  4. Білошапка В. А. Культура результативного менеджменту як джерело міжнародної конкурентоспроможності українських компаній / В. А. Білошапка // Формування ринкових відносин в Україні. – 2014. – №9. – С. 81-85.
  5. Бобиль В. В. Удосконалення системи ризик-менеджменту банківського сектора України в умовах фінансової кризи / В. В. Бобиль, Ю. В. Півняк // Регіональна економіка. – 2013. – №2. – С. 131-139
  6. Николенко Н. П. Операционный менеджмент в страховании / Н. П. Николенко // Страховое дело. – 2009. – №1. – С. 35-40
  7. Школа І. М. Операційний менеджмент : практикум / І. М. Школа, О. В. Михайловська. – Чернівці : Книги-ХХІ, 2004. – 376 с.
  8. Фінансовий менеджмент : навч. посіб. / С. Я. Салига, Н. В. Дацій, С. О. Корецький та ін. – К. : ЦНЛ, 2006. – 274 с.
  9. Фінансовий менеджмент вищого навчального закладу з використанням новітніх інформаційних технологій : монографія / за ред. Ю.Г. Лисенка і В.М. Андрієнка. – Донецьк : Юго-Восток, 2007. – 463 с.
  10. Харук К. Б. Діагностика тайм-менеджменту підприємств на засадах бізнес-індикаторів: ефективність та продуктивність / К. Б. Харук, Р. М. Скриньковський, Н. М. Крукевич // Економіка та держава. – 2015. – №1. – С. 56 - 59
  11. Щербак В. Г. Формування інтегрованої системи ризик-менеджменту транснаціональними корпораціями / В. Г. Щербак, О. В. Щербак // Формування ринкових відносин в Україні. – 2013. – №7-8. – С. 3-6

 «Маркетинг»

  1. Охарактеризуйте сутність, етапи становлення та розвитку маркетингу. Розкрийте  переваги та недоліки сучасних маркетингових концепцій.
  2. Охарактеризуйте види маркетингу за різними класифікаційними підходами.
  3. Розкрийте структурні складові за якими проводиться аналіз маркетингового середовища підприємства.
  4. Обґрунтуйте необхідність та охарактеризуйте сутність маркетингових інформаційних систем.
  5. Проаналізуйте переваги та недоліки основних методів збору маркетингової інформації.
  6. Охарактеризуйте модель купівельної поведінки індивідуального споживача. Які чинники впливають на купівельну поведінку індивідуального споживача?
  7. Розкрийте та охарактеризуйте основні етапи сегментування споживчого ринку.
  8. Розкрийте та охарактеризуйте основні етапи позиціювання товарів та послуг на ринку.
  9. Які рішення приймаються при управлінні товарною складовою маркетингового комплексу?
  10. Охарактеризуйте чинники, що впливають на процес ціноутворення при визначенні ціни на товар.
  11. Проаналізуйте переваги та недоліки методів прямого ціноутворення при визначенні ціни на товар.
  12. Розкрийте значення та сутність маркетингової політики розподілу. Види та структура каналів розподілу.
  13. Охарактеризуйте складові комунікаційної політики підприємств. Формування маркетингового комунікаційного комплексу.
  14. Розкрийте сутність та види маркетингових стратегій зростання.
  15. Охарактеризуйте сутність та види маркетингових конкурентних стратегій.

Рекомендована література:

  1. Армстронг Г., Котлер Ф. Маркетинг: Загальний курс / Г. Армстронг, Ф. Котлер. – К., С.-П., М.: Видавничий дім “Вільямс”, 2001. – 608 с.
  2. Балабанова Л.В. Маркетинг: підручник / Л.В. Балабанова .– К.: Знання-Прес, 2004.- 645 с.
  3. Гаркавенко С.С. Маркетинг: Підручник / С.С. Гаркавенко. – К.: Лібра, 2007. – 712 с.
  4. Гребньов М.Г. Словник ключових термінів з дисципліни “Маркетинг” – К.КНЕУ, 2003. – 80 с.
  5. Данілова О.М. Управління маркетинговою діяльністю підприємств туристичної сфери//Менеджмент туристичної індустрії: підручник у 3-ох частинах/ В. П. Руденко, В.Я.Вацеба та ін. – Чернівці: Чернівецький національний університет, 2019. – С.122-185.
  6. Ілляшенко С.М. Маркетингові дослідження: Навч. поісбник / Ілляшенко С.М., Баскакова М.Ю. – К.: Центр навч.літератури, 2006. – 192 с.
  7. Кардаш В.Я. Маркетингова товарна політика / В. Я. Кардаш. – К.: КНЕУ, 2000. – 124 с.
  8. Кардаш В.Я. Товарна інноваційна політика / В. Я. Кардаш. – К.КНЕУ, 2002.- 266 с.
  9. Котлер Ф. Маркетинг, менеджмент / Ф. Котлер. – С.-П.: Питер, 1998. – 887 с.
  10. Луцій О.П. Основи маркетингу / О. П. Луцій. – К.: Вид.-во Європейського університету фінансів.
  11. Маркетинг/ За ред. Романова А.Н. – М.: Банки и биржи, 1997. – 560 с.
  12. Навчальний посібник з основ маркетингу/ За ред. Г.В.Магалецького. – К.: Укр.. акад..наук нац.прогресу, 1994. – 170 с.
  13. Павленко А.Ф. Маркетинг: Підручник / . Павленко А.Ф., Войчак А.В. – К.: КНЕУ, 2003. – 246 с.
  14. Примак Т.О. Маркетингові комунікації / Т. О. Примак. – К.: Ельга, Ніка-Центр, 2003. – 280 с.
  15. Прокопенко О.В. Поведінка споживачів / Прокопенко О.В., Троян М.Ю. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 176 с.
  16. Щербань В. М. Маркетинговий менеджмент: Навч посібник / В. М. Щербань – К.: Центр навч. літератури, 2006. – 204 с.
  17. Тормоса Ю.Г. Ціни та цінова політика: Навч. посібник / Ю. Г. Тормоса. – К. КНЕУ, 2001. – 122 с.
  18. В.Чан Кім. Стратегія блакитного океану/ В.Чан Кім, Рене Моборн. – Харків, 2018. - 288 с.
  19. Харис А.И. Основы маркетинга / А. И. Харис. – К.: УМКВО, 1992. – 140

 

«Міжнародні економічні відносини»

  1. Охарактеризуйте форми та рівні розвитку міжнародних економічних відносин.
  2. Охарактеризуйте суть та умови міжнародного поділу праці.
  3. Охарактеризуйте діяльність України на світовому ринку товарів та послуг.
  4. Охарактеризуйте регуляторні органи на національному та наднаціональному рівнях.
  5. Охарактеризуйте сутність, види та функції валютного ринку України.
  6. Охарактеризуйте особливості функціонування міжнародного ринку цінних паперів.
  7. Охарактеризуйте сутність, структуру, моделі та основні властивості світового ринку праці.
  8. Назвіть основні причини та особливості міграційних процесів світу. Регулювання міжнародної міграції робочої сили.
  9. В чому полягає суть платіжного балансу, його структура. Визначте фактори, що впливають на платіжний баланс.
  10. Сутність міжнародної інтеграції, фактори її розвитку і значення.
  11. Поясніть стратегічний аналіз зовнішнього середовища підприємства.
  12. Проаналізуйте стратегічний потенціал підприємства та формування його конкурентних переваг.
  13. Визначте місце контрольно-аналітичного забезпечення в структурі процесу адміністрування.
  14. Охарактеризуйте основні висновки бюрократичної теорії М. Вебера з позиції адміністрування.
  15. Розкажіть, як відбувається оцінка якості туристичного продукту та його конкурентоспроможності

Рекомендована література:

  1. Господарський кодекс України: Офіційний текст. – К.: Кондор, 2004. – 208с.
  2. Про Єдиний митний тариф: Закон України від 5 лютого 1992 року №2097-ХІІ із змінами та доповненнями // www.rada.com.ua.
  3. Про зовнішньоекономічну діяльність: Закон України від 16 квітня 1991 року № 959-ХІІ // Бухгалтерія, №43/1-2 (510), 2002. – с.8-30.
  4. Про міжнародний комерційний арбітраж: Закон України від 24 лютого 1994 року №4002-ХІІ // www.rada.com.ua.
  5. Про порядок здійснення розрахунків в іноземній валюті: Закон України від 23 вересня 1994 року №185/94-ВР.
  6. Про прийняття спеціальних заходів по імпорту в Україні: Закон України від 22 грудня 1998 року №332-ХІV // www.rada.com.ua.
  7. Про режим іноземного інвестування: Закон України від 19 березня 1996 року №93/96-ВР // www.rada.com.ua.
  8. Про систему валютного регулювання і валютного контролю: Декрет КМУ від 19 лютого 1993 року №15-93 // www.rada.com.ua.
  9. Горбач Л.М., Плотніков О.В. Міжнародні економічні відносини: Підручник. – К.: Кондор, 2005. – 266 с.
  10. Козак Ю.Г., Лук’яненко Д.Г., Макогон Ю.В. та ін. Міжнародна економіка: Навч. посібник. – вид. 2-ге, перероб. і доп. – К.: Центр навчальної літератури, 2004. – 672 с.
  11. Козик В.В., Панкова Л.А., Даниленко Н.Б. Міжнародні економічні відносини: Навч. посібник. – 5-ге вид. – К.: Знання, 2004. – 406 с.
  12. Міжнародна економіка: Навч. посібник. Видання 2-ге перероб. та доп. – К.: Центр учбової літератури, 2008. – 1118 с.
  13. Одягайло Б.М. Міжнародна економіка: Навч. посібник. – К.: Знання, 2005. – 397 с.
  14. Румянцев А.П., Климко Г.Н., Рокоча В.В. та ін. Міжнародна економіка: Підручник. – 2-ге вид., випр. і доп. – К.: Знання, 2004. – 449 с.
  15. Школа І.М., Козменко В.М., Бабінська О.В. Міжнародні економічні відносини: Підручник / За ред. І.М. Школи. – Київ: КНТЕУ, 2004.- 589 с.

 

 «Управління персоналом»

  1. Охарактеризуйте основні концепції і теорії науки управління персоналом.
  2. Назвіть і поясніть функції та методи менеджменту в управлінні персоналом.
  3. Розкрийте зміст добору і відбору кадрів, назвіть етапи, джерела, засоби, моделі добору і відбору.
  4. Поясніть структуру колективу, назвіть його ознаки і основні етапи формування.
  5. Назвіть причини, фактори і форми вивільнення персоналу, поясніть поняття «аутплейсмент».
  6. Назвіть основні стратегії управління персоналом.
  7. Розкрийте сутність кадрового планування в організаціях: структуру, принципи.
  8. Охарактеризуйте документи з наймання та обліку працівників.
  9. Розкрийте поняття, функції, методи і техніки оцінювання персоналу.
  10. Розкрийте сутність управління професійним розвитком персоналу.
  11. Охарактеризуйте методи і процедури оцінювання кандидатів на вакантні посади.
  12. Проаналізуйте портфельні стратегії та управління стратегічною позицією підприємства.
  13. Охарактеризуйте види стратегічного управління персоналом.
  • Охарактеризуйте, техніку управління туристичного проекту, методом оцінювання та розгляду програми (PERT).
  • Охарактеризуйте, техніку управління туристичного проекту методом критичного шляху (CPM).

Рекомендована література:

  1. Закон України «Про оплату праці». //Закони України, том 8., 1997. С.210-218.
  2. Дятлов В.А.и др. Управление персоналом: учеб. пособие для студ.экон. вузов й фак./ В.А. Дятлов, А.Я. Кибанов, В.Т. Пихало. – М: Приор, 1998.
  3. Економіка та організація виробництва: Підручник / За ред. В.Г. Герасимчука, А.Е. Розенплентера. – К.: Знання, 2007. – 678 с.
  4. Кузьмін О. Основи менеджменту: Підручник. – К.: Академвидав, 2007. – 414
  5. Єгоршин А.П. Управление персоналом. - Нижний Новгород: Нимб, 1
  6. Журавлев П. Мировой опыт в управлении персоналом. М.: Прогресс, 1998.
  7. Колот А.Т. Мотивація, стимулювання й оцінка персоналу: Навч. Посібник. - К.: КНЕУ, 1998.
  8. Коханов Е.Ф. Отбор персонала и введение в должность. - М.: ГАУ, 1996.
  9. Петюх В.М. Управління персоналом: Навч.-метод посібник для самостійного вивчення дисципліни. – К.: КНЕУ, 2000.
  10. Управление персоналом организации: учебник/ под ред. А.Я. Кибанова. – М.: Инфра, 199 – 348 с.
  11. Савицька Г.В. Економічний аналіз діяльності підприємства: Навч. посіб. – 2-ге вид., випр. і доп. – К.: Знання, 2005. – 662 с.
  12. Старобинский З.Е. Как управлять персоналом. - 4-е изд., перераб. – М.: бизнес-школа «интел-синтез», 1998.
  13. Травин В.В., Дятлов В.А. Основы кадрового менеджмента. – М.: Дело, 1996. – 336с.
  14. Управление персоналом: учеб.-практ. пособие для студ. экон. вузов и фак. /Под ред. А.Я. Кибанова и др.. – М.: Приор, 1999.
  15. Хміль Ф.І. Управління персоналом: Підручник для студентів вищих навч.закл. – К.: Академвидав, 2006. – 488 с.
  16. Шекшня С.В. Управление персоналом современной организации: учеб.-практ.пособие. – 3-є изд. Перераб. и доп. – М.: бізнес-школа «интел-синтез», 1998.
  17. Шкатулла В.И. Настольная книга менеджера по кадрам. – М.: Норма –инфра. – 1
  18. Щекин Г.В. Основы кадрового менеджмента: Уебник. – 3-е изд;, перераб. И доп . – К.: Мауп, 1999.

 

Додаткова література

  1. Акопова Е.С. Мировая экономика и международные отношения.- Ростов-на-Дону, 2001.
  2. Богоявленська Ю.В. Економіка та менеджмент праці: Навч. посіб./ Ю.В.Богоявленська, Є.І.Ходаківський. – К.: Кондор, 2005. – 332 с.
  3. Брюховецький П.Ю. Тенденції і закономірності розвитку систем управління персоналом у сучасних умовах господарювання // Вісник ХНУ. Економічні науки. – 2005. – №2. – С.140.
  4. Вартанова Е.В. Стратегічне управління кадровим потенціалом як напрям роботи з персоналом підприємства // Вісник СНУ імені Володимира Даля. – 2008. – №2 (84). Ч. I. – С.19.
  5. Вершов О.Ю. Вплив управлінської праці на якість продукції в системі управління // Вісник ДонДУЕТ. Серія: Економічні науки. – 2006. – №3 (19). – С.13.
  6. Виноградський М.Д. Менеджмент організацій. – К: КНТУ. – 1998
  7. Данчева О.В., Швальб Ю.М. Практична психологія в економіці та бізнесі. – К.: Лібра, 1999.
  8. Дреслер Гарри. Управление персоналом. – М: Бином. –
  9. Довідник кваліфікаційних характеристик професійй працівників. – Краматорськ: Центр продуктивності, 1998. – Вип. 1. – розд. 1-2.
  10. Класифікатор професій дк 003-95. – К.: Держстандарт України, 1995. – 11с.
  11. Стадник В. В., Йохна М. А.. Менеджмент: Підручник. – 2. вид., випр. и доп. – К.: Академвидав, 2007. – 472 с.
  12. Шаповал М.І. Менеджмент якості Підручник. 3-тє вид., випр. і доп. – К.: Т-во "Знання", КОО, 2007. – 471 с.
  1. Процедура захисту випускної кваліфікаційної роботи

Для розкриття змісту випускної кваліфікаційної роботи студенту надається до 15-ти хвилин. Після доповіді випускник відповідає на питання членів Екзаменаційної комісії. Запитання можуть стосуватися теми виконаної роботи і носити загальний характер – у межах дисциплін спеціальності й спеціалізації, які вивчалися студентом в університеті. З дозволу Голови Екзаменаційної комісії запитання можуть задавати усі присутні на он-лайн захисті.

Після відповідей на питання заслуховуються або зачитуються відгуки наукового керівника та рецензента (особисто ними або секретарем чи одним із членів Екзаменаційної комісії). Завершується захист відповіддю випускника на висловлені у відгуках зауваження.

  1. Критерії оцінювання

   Критерії оцінювання державного іспиту.  Оцінювання  державного іспиту проводиться за національною шкалою та за шкалою ECTS.

Структура кожного екзаменаційного білета передбачає теоретичну і практичну частину (ситуаційне завдання). Теоретична частина містить 3 питання приблизно однакової складності, які оцінюються відповідно  по 25 балів,  та ситуаційне завдання – 25 балів, що дає загалом 100 балів. Оцінювання питань передбачає такі критерії:

Оцінка по шкалі ECTS Визначення Національна система По 100-бальній шкалі
A Відмінно - відмінне виконання лише з незначною кількістю помилок 5 (відмінно)    100-90
B Дуже добре-вище середнього рівня з кількома помилками 4 (дуже добре)      89-80
C Добре - в цілому правильна робота з певною кількістю значних помилок 4 (добре)      79-70
D Задовільно - непогано, але зі значною кількістю недоліків 3 (задовільно)       69-60
E Достатньо - виконання задовольняє мінімальним критеріям 3 (достатньо)       59-50
FX Незадовільно - потрібно повчити перед тим, як перездати 2(незадовільно)        49-35
F Неприйнятно - необхідна серйозна подальша робота 2(неприйнятно)         34-1

Незадовільно F - FX

Оцінюється завдання, що не виконане, або містить відповіді на рівні елементарного відтворення окремих фактів, елементів, об’єктів, фрагментів навчального матеріалу. Студент виявив неспроможність висвітлити питання чи питання висвітлені неправильно, безсистемно, з грубими помилками, відсутні розуміння основної суті питань, не володіє термінологією методики викладання географії. Відповідь практично відсутня.

Задовільно Е

Здобувач вищої освіти розуміє зміст питання і фрагментарно дає елементарну відповідь. При викладі змісту питання, допускає суттєві помилки, неточності.  Виконання окремих дій відбувається неусвідомлено, і переважно неправильно.

Задовільно D

Не в повному обсязі володіє навчальним матеріалом. Фрагментарно, поверхово (без аргументації та обґрунтування) викладає його під час відповіді, недостатньо розкриває зміст, або допускає при цьому суттєві неточності хоча загалом орієнтується у питанні. Не вживає педагогічної термінології. Навчально – пізнавальна активність студента є ситуативно-евристичною. Домінують мотиви обов’язку та особистого успіху.

Добре С

Самостійно відтворює головні положення, викладені в базовому підручнику чи лекційному матеріалі. Володіє основним понятійно-термінологічним апаратом. Але при викладанні деяких питань не вистачає достатньої глибини та аргументації, допускаються також окремі несуттєві неточності та незначні помилки, які з допомогою фахівців здатний виправити. Знання застосовуються переважно у знайомих ситуаціях. Здобувач вищої освіти усвідомлює особливості навчальних задач, ситуацій. Пошук способів їх розв’язання здійснюється за зразком. Він спроможний аргументувати застосування певної методичної дії у ході розв’язування задач, ситуацій. Навчально-пізнавальна активність стимулюється мотивами професійного становлення і пізнавальними інтересами.

Добре В

Здобувач вищої освіти достатньо повно розкриває зміст запитання або розкриває основні (найважливіші) аспекти у запитанні, володіє термінологічним апаратом дисципліни, певною мірою може аналізувати матеріал, порівнювати та робити висновки. У викладеному матеріалі студент допускає помилки із аргументацією відповіді, недостатня логічність та послідовність викладення матеріалу. У відповіді продемонстровано високий рівень володіння матеріалом, що було викладено на лекціях, та середній рівень володіння додатковим матеріалом.

У процесі застосування знань здобувач вищої освіти спроможний вибрати необхідній елемент із комплексу знань та вмінь. Застосування знань та вмінь здійснюється як у стандартних ситуаціях, так і при незначних варіаціях умов на основі використання загальних рекомендацій. Відбувається перенесення сформованих умінь або їх комплексів на розв’язування незнайомих задач, ситуацій. Навчально-пізнавальна активність стимулюється пізнавальними інтересами, продукт діяльності оцінюється як професійно значущий.

Відмінно А

Оцінюється завдання, що містить відповіді, в яких навчальний матеріал відтворюється в повному обсязі, відповідь правильна, обґрунтована, логічна, містить аналіз і систематизацію, зроблені аргументовані висновки. Здобувач вищої освіти показує при цьому глибоке оволодіння лекційним матеріалом, здатний висловити власне ставлення до альтернативних міркувань з конкретної проблеми, проявляє вміння самостійно та аргументовано викладати матеріал. Мова є грамотною, науковий стиль викладення матеріалу, вільне володіння термінологічним апаратом дисципліни. У відповіді продемонстровано високий рівень володіння матеріалом, що було викладено на лекціях, та додатковим матеріалом, що винесено для самостійного опрацювання.

Здобувач вищої освіти проявляє нешаблонність мислення у виборі і використанні елементів комплексу знань, здатний самостійно і творчо використовувати набуті уміння відповідно до варіативних ситуацій навчання. Спроможний самостійно формулювати узагальнення та висновки, нові задачі, розв’язувати нестандартні задачі, ситуації. Навчально-пізнавальна активність обумовлена пізнавальними інтересами, мотивами саморозвитку і професійного становлення.

   Критерії оцінювання захисту випускної кваліфікаційної роботи.  Оцінювання результатів випускних кваліфікаційних робіт здійснюється у порядку, передбаченому прийнятою в університеті системою контролю знань (за національною (4-бальною) шкалою, 100-бальною університетською та шкалою ЄКТС).

При визначенні оцінки випускної кваліфікаційної роботи береться до уваги рівень теоретичної, наукової та практичної підготовки студентів.

  1. Склад комісії

Голова комісії Гищук Р.М.  – к.геогр.н., доцент кафедри менеджменту і туризму  Чернівецького торговельно-економічного інституту КНТЕУ.

Члени комісії:

  1. Данілова О.М. – к. с-г. н., доц., доцент кафедри економічної географії та екологічного менеджменту, заступник голови ЕК;
  2. Підгірна В.Н. - к.екон.н., доцент кафедри економічної географії та екологічного менеджменту,
  3. Явкін В.Г. - к.геогр.н., доцент кафедри географії та менеджменту туризму,
  4. Єремія Г.І.– к. геогр.н., асист. кафедри економічної географії та екологічного менеджменту, секретар ЕК.

 

                                            

 

 

Голова ЕК                                                                        Роман ГИЩУК

 

 

Декан

географічного факультету                                             Валерій РУДЕНКО

 

This entry was posted in Без категорії. Bookmark the permalink.